torsdag 31 januari 2013

Tema fredag- det här vill jag inte se




Den här veckan har jag legat sjuk i vinterkräksjukan, jag kan väl säga som så att det önskar jag inte min värste ovän om jag nu hade någon.,
Och sak som jag absolut inte ville vara med om var det vi fick uppleva på jobbet innan jul. En död råtta som satt fast i toaletten. Det var något så äckligt så det går inte i ord beskriva känsla. Jag har faktiskt trott att det var en skröna men här har ni beviset!
Så den här veckan vill jag att ni hittar nått ni inte vill se. Jag tror att ni kan hitta på både "snuskiga" som mitt och fel sak på fel plats eller ...ja det får vi se.

Lägg ert bidrag i mr linky och glöm inte att länka ert bidrag hit till sidan.



17 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Huvvaligen hoppas du är bra nu och huvvaligen blir det också för råttan där. Huvvaligen blir det en tredje gång för jag tror inte att jag fotograferat något som jag inte vill se :-))

Violen sa...

Usch för vinterkräksjuka! Har haft en lätt variant en gång och var jättesjuk. Hur är det då om man får en rejäl omgång.

Önskar dig snabbt tillfrisknande och tack för alla trevliga teman!

Leena sa...

Usch ja! Vinterkräksjuka är ju hemskt, man blir helt utslagen. Och råttan var inte rolig heller ...
Hoppas du snart blir helt bra igen!

Anonym sa...

Det är verkligen inte roligt att ha kräksjuka.
Det är alltså sant, det där om råttor - det trodde inte jag.

llh sa...

Önskar dig en mycket snabb återhämtning från den räligaste av sjukor!
Skulle gärna ha fortsatt att tro på skrönan ;)

Eva Trillian sa...

Usch!
Jag råkade ut för grodor istället ... numera går jag inte på toaletten mitt i natten utan att tända ljuset och ta en titt först ;)

Anita - Malta sa...

Usch vad jobbigt att vara sjuk. Råttor är inte heller kul. Krya på dig !

Anonym sa...

Kombinationen vinterkräksjuka och död råtta i toaletten låter inte kul, speciellt inte om du stoppade huvudet i toaletten när du mådde dåligt och på så sätt upptäckte råttan.

Jah Hollis sa...

Har haft vare sig vinterkräksjuka eller råtta i toaletten. Och jag hoppas jag slipper det i fortsättningen också.
Däremot har jag en bekant som en gång hittade en råtta sittande bredvid sopkorgen i skåpet under diskbänken. Inte kul.

Mona sa...

Peppar, peppar ta i trä. Jag har aldrig haft vinterkräksjuka, men jag förstår att det är vidrigt. Vidrigt är det också att hitta en råtta i toaletten. Att du hade sinnesnärvaro att fotografera den! Tur att den inte levde i alla fall. Hoppas nu att du får en bra helg!

Bitten sa...

Vidrigt x 2!

Nett sa...

Usch, hade jag stött på råttan på toaletten så hade jag garanterat fått vinterkräksjukan, eller dött av synen ;)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Olika saker man tycker är obehagligt.
Jag vill inte se fimpar på min tomt,eftersom jag inte röker,undrar man ju va dom kommer från.
Inger

Anni sa...

Det var en väldigt ren toalettstol :-P

Jag är envis, envis, envis med att se till att toalock är stängda för att inga råttor ska lockas av ljuset - visst sjutton har jag förstått att de kan komma fram sådär. BLÄ.
Hur fick ni loss den?

Gillar Hannas kommentar - tänk att komma farande för att behöva kräkas och så sitter det en råtta och glor på en ...!!!

Och som kronan på verket tog jag loss en råtta själv idag, ur fällan under trappen. Lägger dock inte in bilder på den :-P

Förskräckligt äckligt tema, det här!

Annemor sa...

Huff for et møte.
Glad det ikke var meg.
Mormor.

jeanette sa...

Fy vilken skräck att hitta en råtta i toan, mitt bidrag är mindre skräckfullt

Leovi sa...

I like the abstract, is wonderful ... good work!