torsdag 9 augusti 2012

Tema fredag- ringar, ring


Så här i OS tider så är det många ringar som syns, framförallt de fem i olika färger!
När jag var en tur i skogen idag så såg jag en rostigt gammal rest av ett cykelhjul och kom genast på att det är veckans tema.
På semestern var jag bl.a i Skanör och där hängde det många"vissna" ringar.
En sån midsommarstång har jag aldrig sett, är den typisk för de trakterna. nån som vet?
Så ut och leta ringar eller har du det på dig rent av?
Visa oss din tolkning av ringar.
Lägg in ditt bidrag i mr linky och glöm inte att länka hit.





21 kommentarer:

Leena sa...

Visst är det spännande med OS - snart ska jag bänka mig framför teven igen. Få se om jag hinner hitta någon bild till utmaningen innan dess, vår server verkar strejka för tillfället så jag kommer inte åt mina bilder.
Ha det gott! Och heja Sverige! Och Finland! :)

Della sa...

Passande tema i os-tider.

Skaparglädje sa...

Ett sånt rostigt gammalt hjul har jag i trädgården.....ska väl inte visa det då utan får se om jag hittar någon annan ring.

ulla laiho sa...

Man undrar lite var resten av cykeln är och varför någon lämnat detta hjul där ...

Rantamor sa...

Hoppas att du har en finfin sommar, trots att vädret inte är så tilltalande.
Men du njuter säkert av din familj och kanske av den där envisa räven som brukar titta in till dig i sommarstugan... =)

Ha det fortsatt gott.

Anni sa...

Vilket passande tema, även om jag liksom du håller mig ute trots OS.
Spännande majstång/midsommarstång - hoppas att du får lite mer info om den!

Monica o Jacob sa...

Gillar det gamla rostiga hjulet.
Ha en skön helg;-)

Hero sa...

Passande tema! Gillar verkligen OS, men nu börjar jag känna mig rätt mätt på idrott. Dags för andra aktiviteter!

Stare Ström sa...

Inte har mina ringar mycket med OS att göra- fast det skulle kanske behövas lite magi där med! Passande tema!

ormbunke sa...

Så många kransar har jag ju aldrig sett på en midsommarstång.Ha de gott i helgen

Annemor sa...

Flotte ringbilder.
Takk for at du er vert.
Mormor

Anki sa...

Väldigt speciell den där midsommarstången... fina bilder och vad kan passa bättre som tema än just ringar nu nu under OS... :)

Violen sa...

Ett passande tema i dessa dagar. Ditt cykelhjul ser lite rostigt och medfaret ut men är ändå charmigt!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Härligt med rostiga bilder, själv har jag en gammal rostig cykel stående vid sommartorpet bara för syns skull.

Ha en mysig fredag!

llh sa...

Dekorativ midsommarstång, här har man tagit ut svängarna! Du ledde in min tanke på cykelbanan och där stannade den ;)

Erik Semlan sa...

Det var många kransar på den stången! Kanske en lokal tradition?
Kom att tänka på en låt. Ska vi byta grejer, jag byter ditt rostiga cykelhjul mot... tjaa? :-)
Hoppas, hoppas det går bra ikväll för Sverige. Ja, i handbollsmatchen i OS!

Pialotta sa...

Nej, jag vet inget om en sådan midsommarstång fast jag bor i Skåneland. Här har vi den traditionella med två ringar där jag bor... men finns säkert ett skäl till det finns fler. Kul när man stöter på de gamla klenoderna som är obrukbara bara så där... för oss fototokiga i alla fall ;)

Hanna sa...

En gammal ring och flera färska har du hittat ;0)

Laura sa...

Jag har faktiskt inte följt OS alls... Inte läst om det, pratat om det eller kollat. Känns skönt :-)
Min länk: http://dreamsaboutlife.com/?p=1724

Leovi sa...

Excellent photos, very nice maypole never seen one. Greetings.

Kerstin: sa...

Jag är så urless på OS just nu så det är ju tur att man kan fota lite istället för att se på TV.
Häftig majsstång. Har aldrig sett nån med så många ringar.