torsdag 4 augusti 2011

Tema fredag- ute


För att gardera mig mot min semesterglömska så lägger jag ut fredagens tema redan nu på torsdag eftermiddag.
Förra kom jag på det på fredag fm........
Solen skiner och ett bättre semesterväder är svårt att önska sig. Här har jag och min dotter röjt upp en bit som växt igen under ett antal år, så röjsågen häcksaxen och lien har gått varma här. Men känslan när vi kikar där och verkligen ser skillnaden är enorm.
Känslan är skön för stadskatten från Malmö som är här på sommarbete.
Era bidrag den här fredagen ska ha något med ute att göra, den kan ju knappast vara svårt, men i semestertid ska det vara lättsamt!

22 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Härlig bild, gott med gräs det tycker hundarna också.
Det kan vara svår fast det är lätt finns ju så mycket att välja på.
Ha en fortsatt skön semester;-)))

Cecilia Artista sa...

Så skönt för kissen att komma ut i gröngräset!
Hoppas du har en härlig, avkopplande semester nu!

Lasseivomma sa...

Otroligt så fort naturen återvinner öppna ytor, men härligt att kunna spjärna emot med röjning ibland.
Fin kisse på bilden, men vad säger hundarna om den?

Pumita sa...

Katter trivs också bäst utomhus. Undrar vad din misse hade sagt om mina "klätterträd". ;) Önskar dig en trevlig helg och en superskön semster!

Pysselfarmor sa...

Kissen njuter säkert av friheten.....

ja tänk vad man får "hålla undan" moder natur ;-)

Leena sa...

Vilken cool bild! Alla djur borde få komma ut i naturen, det är deras rätta element.

Erik "Semlan" sa...

Lustigt foto du bjuder på.
Säkert spännande för en stadskatt att komma ut på landet. :-)
Visst är det fint ute! Svårt sitta inne nu i det härliga vädret. :-)
Det mesta som är kul sker ju faktiskt ute nu.
Även när grillröken får ögonen att klia...

4U2 sa...

Gillar färgerna, skärpan!

caja sa...

Älskade katter...mina tre vill mest vara just ute nu på sommaren. Mitt bidrag heter idag Orange och är just en ute-blomma.

kram/caja

Pialotta sa...

Kan förstå kissen att det är skönt att få lufta pälsen ute i det fria.. gillar ju inte precis när kattorna bara får vara inomhus/Inne kattor.
Trevligt för er med semester i fina vädret och att det kan bli lite gjort oxså :)

agnetha sa...

Härligt att få vara ute i det gröna. Men usch att tugga gräs det gör väl bara kor.*skratt*
Inne hos mig har en annan katthusses tillhörigheter fått sått modell i dett Utetema.

agnetha sa...

Opps! Nu slant jag på tangenterna. STÅ menar jag och inte Sått.

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken söt kisse som du fångat mitt i spyningen...eller är det bara lite tugg på gräs?



Ha en skön fredag!

Mona sa...

Kul pose du fångat katten i. Han tycker nog egentligen om gräset, men här ser det ut som om han tycker det är jätteäckligt.

Bitten sa...

Och tungan har han ute också ...

Skaparglädje sa...

Skönt för stadskatten att åka på semester till landet.
Det är ett tag sedan jag visade bild nu på dina fredagsteman, men sommaren har så mycket annat med sig, men jag kommer tillbaka med nya tag när det lugnat ner sig lite.
Önskar dig en fortsatt skön semester.
Kram Anne-Lie

agnetha sa...

Jasså Carina har du också varit på besök hos Pettson? Å Tänk att han hade yvättdag då oxå.
*skratt*

Livsnjutaren sa...

Gräs rensar magen;)

Bildgatan sa...

Katterna vill knappt komma in under den här säsongen. Det finns ju så mycket delikata gourmetmiddagar som lockar.

Kanske är gräset efterrätten, eller förrätten innan letandet påbörjas.

BP sa...

Din innekatt har då lärt sig snabbt att vara en utekatt, det syns på ansiktet;-)
Kul att du gillar min humor, (tyvärr) är jag så jämt och om andra inte har min humor blir jag väldigt snabbt uttråkad;-)

Anonym sa...

Katterna vet att njuta av utelivet. Fint foto på kissen.

Jah Hollis sa...

Hemma igen. Och jag kastar in ett bidrag här. Bättre sent än aldrig. Det blir ett litet debattinlägg om livet ute om sommaren.
Tuff katt. Typisk Malmökisse. :-)