torsdag 14 juli 2011

Tema fredag-


Äntligen doftar det semester, efter fredagens arbetsdag så är jag ledig i fyra veckor.
Tanken är att vi åker till Skåne på måndag , ska bli underbart att få känna havsdoften.
Nu tror jag ni börjar fatta vilket temat är .....DOFT........
Vi är precis nu i den tid som fullständigt exploderar av olika dofter. Jag har gjort fläderblomssaft så i vårt kök har det doftat sommar som hällts upp på flaska. Så den här veckan vill jag att ni ska förmedla olika dofter i bildform, jag vill kunna sitta och kika på era bilder och frammana dofter.
När du lagt in ditt bidrag i mr Linky så vi alla kan "dofta" oss runt på bloggarna.
Glöm inte att länka hit!

14 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Doftar härligt kan jag tänka
mej;-))))
Ha en skön semester;-))

Pumita sa...

En härlig citrondoft sipprar ut genom din bild! Alla semesterdofter är inte lika underbara... Önskar dig en skön avkopplande ledighet! Sköt om dig!

Leena sa...

Vilket bra tema för denna tid! Det finns ju hur mycket som helst så jag ser verkligen fram emot att se de olika bidragen. Och din bild doftar verkligen citron - härligt!
Ha en skön helg och framför allt en kanonfin semester!

Mimmi sa...

Jag känner doften hit till Karlstad ;)

Cecilia Artista sa...

Åhh när jag ser din bild så längtar jag till mitt prunkande citronträd i Spanien! Underbart träd som ger citroner året runt samtidigt som det ofta blommar! Och doften sen ... mmm!
Men visst har vi underbara dofter här hemma också! Bra tema!

B i r g i t t a sa...

Vilken härlig doft det måste sprida sig i ditt kök. Frisk och citronig :)

Pysselfarmor sa...

Fläderblomsaft doftar sommar och smakar gott! Samma smak och doft får man om man gör saft av älgört.

Pialotta sa...

Tänk du Carina det gjorde jag många gånger innan.. alltså flädersaft.. vad tog den inspirationen vägen tro? Så himla gott är det. Ha nu en skön semester.. du vet "Skoune" är bäst ;)

4U2 sa...

Ha en härlig semester!

anemonen sa...

Samma här och hoppas att vi båda får en solig och skönt avkopplande semester.

Jah Hollis sa...

Min bild är från Malmö, men det är inte havet jag visar.
Fläder ger en doft och smak av sommar även när den, sommaren, är över.
Hoppas ni får en fin ledighet i Malmö
På onsdag är det quiz på Pickwick. :-)

Erik "Semlan" sa...

Flädersaft. Det doftade säkert ljuvligt. :-)
Får mig att undra... ja, jo, nu finns min tolkning uppe. ;-)
Vill passa på önska dig en härlig semester.

Anonym sa...

Din bild frammanade verkligen dofter!

Jah Hollis sa...

The Pickwick Pub ligger i hörnet Malmborgsgatan-Stadt Hamburgsgatan, bara en liten bit från Gustav Adolfs torg. De öppnar klockan 15 eller 16 på eftermiddagen och quizet börjar prick 20.30. Det vore kul om ni kom dit.
http://www.malmborgen.nu/