tisdag 21 juli 2009

Spontan besök det gillar jag.


På fm kom ett sms från Birgitta , jag är på vägfrån Avetsa till Ikea ,ligger Tysslingen söder eller norr om Ikea? (i Örebro)
Jag ringde upp henne och berättade att det ligger ung på mitten av Ö-b på väg mot kilsbergen.
Efter ett tag ringde hon och sa att nu är vi på väg , men vart ska jag.
Då undrade jag vart ska du ?
(nu visste jag att hon skulle komma o hälsa på det hade hon sagt i sms,et)
Till dig säger hon!, men jag bor inte där ? tänk vad man kan få till det när man låter sinnet fara ut på resa.

Ja ja i väg till Ikea för att senare ta sig till oss vid sjön.

För att göra en lång historia kort så har Birgitta och hennes Robban fått se mycket av Närke,för inte tar de de närmaste vägen till målet inte...
Efter mycket om och men så fick de som alla finare besökare till oss bil eskort, det vet i sjutton om de inte hade utforskat hela södra Närke annars?

Och Birgitta! gud vad skoj att ni kom jag hoppas att ni gör om det och tack för snigelmördar boken den ska jag läsa från pärm till pärm.

1 kommentar:

Birgitta sa...

Närke har sin charm, men vi har ringat in det på kartan nu... och det är så himla kul att bara titta in, fika, prata lite och sen åka. Ett enkelt sätt att höja lyckonivån, tycker jag.