torsdag 9 april 2009

Torsdagsreflektionen v 15


Jösses vad veckorna går fort, tiden bara rinner i väg och nu är det Påsk!
Ledighet i fyra dagar det känns som att det behövs.
Veckan har varit full av händelser och mycket skratt, saker kan gå snett men kan man hålla humöret uppe så lättare det upp.
Jag har ett yrke som erbjuder oss att vara mycket ute i skog och natur, och den här tiden när våren smyger sig på är det en ren fröjd att jobba.
Gårdagen bjöd dessutom på en nerkörd buss i leran...sånt kan hända när man vistas ute i naturen.

Hemma här på tomten gräver vi för att anlägga ett växthus som vi hade lite förhoppningar om att det skulle dyka upp nu till påsk, men det stannar där.
Annars så går jag här och gullar med mina små plantor och planterar om och nytt för sommarens färgfägring.
Och längtar till sommaren och stugan för där kommer varje år nya kullar med änder som blir i det närmsta som våra extra småbarn, så tama så vi får ha en grind så de inte traskar in i huset.
Kolla på vad andra reflekterar över hos trebarnsmamman

Med andra ord så mår jag oförskämt BRA!

10 kommentarer:

Anette sa...

En bäbis är alltid en bäbis *ler*. Dina var ju väldigt söta. Kul att de blir så tama.
I går höll jag på med omskolning av plantor och det är så kul! Får väl se om jag lyckas hitta nåt att plantera om idag också. Fast jag måste handla påskmat och sånt tråkigt först.
Önskar dig en härligt glad och solig påsk! Kram Anette

Trebarnsmamman sa...

Åh vad härligt att läsa!!!!!! Kan jag behöva mitt i all feber, snor och hosta ;)

Vilka söt små bebisar du fotat!

Henry sa...

Härlig vårbild!

Anonym sa...

Det är ju underbart att du mår bra! Glad påsk på dig!

Helena sa...

Härligt att höra! Glad Påsk!

Cecilia Artista sa...

Ja det är klart att du ska ha det bra! Vad fint det blir sen när växthuset kommer upp också!
Hoppas ni får en kull med små änder i sommar också. Det är ju för söta!
Glad Påsk!

Mimmi sa...

Va gulliga de är:) ja jag kan förstå att det blir som extra barn .. jag hade gjort precis likadan :) underbart att få se dessa små dun ungar:)
ha en bra dag
kram

Barbamorsan sa...

Men så fina de är! Växthus har jag drömt om i många år...men tror inte det blir något i år heller tyvätt. Glad påsk!

Unknown sa...

Härlig bild du har!
Låter jätte mysigt...
Ha det nu så gott och sköt om dig
Kram Tildé

elena cn sa...

Vad underbart att livet leker för dig. Och vilka gulliga ungar!! Otroligt att de blir så där tama...mina flickor skulle med glädje släppe in dem här hemma:)